gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - رازهای درباره مردان

روانشناسان، یکی از نیازهای اساسی و مهم آدمی را نیاز به محبت ذکر کرده‌اند. آدمی در هر سن و مرحله‌ای از حیات خویش به محبت نیاز دارد و علاقه‌مند است که دیگران او را دوست بدارند و مورد محبت آنان قرار گیرد. در این راستا، مرد و زنی که با یکدیگر ازدواج کرده‌اند نیازهایی دارند که خواستار ارضا شدن آن ها هستند.

در ذیل ده مورد از نیازهای مردان مطرح شده است که آگاهی زنان از این نیازها می‌ تواند به درک بیشتر و گرم ‌تر شدن روابط بین زوج کمک کند.

1-  آرزوها و خواسته ‌های همسرتان را به یاد بیاورید.

بقیه در ادامه ی مطلب


فکر کنید که آیا چیزی وجود داشته که شوهر شما در ابتدای ازدواج‌تان به آن اصرار داشته و از شما می‌خواسته است ولی به مرور زمان و به این علت که درگیر گرفتاری‌های روزمره شده‌اید از آن دست کشیده باشید یا آن را فراموش کرده باشید. حتماً همسرتان از شنیدن و مطرح کردن آن از سوی شما خوشحال می‌شود.

2- – نشان دهید که قوی و توانا هستید.

برخلاف تصور رایج، مردان از این‌که همسرشان اظهار ناتوانی و عجز کند خشنود نمی‌شوند. آنها به طور ناخودآگاه در مقابل این‌که کسی (بویژه همسرشان) جواب اقتدارطلبی آنها را بدهد، دچار شگفتی می‌شوند. وقتی آنها با این برخورد مواجه می‌شوند، سعی می‌کنند در رفتارشان تجدیدنظر کنند.

3- علائق مشترک ‌تان را پیدا کنید.

باور کنید بسیار آسان است که زندگی شادی داشته باشید. برای نیل به این مقصود، به چیزهایی که دوست دارید انجام دهید فکر کنید و راه‌هایی را پیدا کنید که هر دوی شما را غرق در لذت و شادی کند.

زن می تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف و محبت تنظیم شده

باشد، شخصیت و احساس شوهرش را کاملاً عوض کند و واقعاً از او

مردی با لیاقت و با کفایت بسازد
4- نشان دهید که عاشق همسرتان هستید.


متأسفانه بسیاری از خانم‌ها خودشان را با دوستان همسرشان مقایسه می‌کنند. سعی کنید بیشتر از آنکه از شوهرتان بخواهید تا از دوستی‌ها و تعاملاتش اجتناب کند، نظاره‌گر و مراقب تعاملات آنها باشید. به او نشان دهید که از این‌که لحظات خوبی را با دوستانش سپری می‌کند، خشنود هستید و به دوستان او حسادت نمی‌کنید، زیرا مطمئن هستید که هیچ‌کس نمی‌تواند جای شما را در زندگی او بگیرد.

5- محترمانه و قدرشناسانه برخورد کنید.

مردان دوست دارند که همسرشان به آنها احترام بگذارد و از آنها تمجید کند. در عین حال آنها به خاطر برخی از ویژگی‌هایشان دوست دارند تا قدردانی خود از همسرشان را به صورت غیرمستقیم ابراز کنند. جریحه دار کردن غرور یک مرد برای او خیلی گران تمام می شود و امکان دارد در زندگی زناشویی تأثیر نامطلوب دائمی بگذارد. یک مرد به سختی می تواند خفیف شدن از جانب زنش را به فراموشی بسپارد . وقتی مرد احساس کرد که زن او را لایق و با جرأت می داند به خود می بالد و این شهامت را به دست می آورد که برای مقابله با هر مشکلی سینه سپر کند. او از لیاقت خود اطمینان  می یابد و همین امر اعتماد به نفس لازم را در او به وجود می آورد. زن می تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف و محبت تنظیم شده باشد، شخصیت و احساس شوهرش را کاملاً عوض کند و واقعاً از او مردی با لیاقت و با کفایت بسازد.


رازهای درباره مردان

6- صمیمانه صحبت کنید.

اکثر مردان دوست دارند با همسرشان همدل و صمیمی باشند. آنها بسیار تمایل دارند تا از تمایلات و اصول همسرشان آگاهی یابند. زیرا هنگامی که از این تمایلات و اصول آگاهی نداشته باشند سردرگم می‌شوند. لذا با همسرتان صمیمانه و واضح صحبت کنید و از دوپهلو و مبهم حرف زدن جدا بپرهیزید.

از آفت های شایع صمیمیت در زندگی مشترک، داشتن مشکل شخصیتی در یکی از زوجین می باشد. عدم انعطاف پذیری نسبت به مسائل روبه رو شده در زندگی مانند تعصب بیجا نشان دادن به سلیقه های خاص و یا به سخره گرفتن عقاید یا انتظارات همسر از آفت های ازدواج صمیمانه است. باید به یاد داشته باشیم که توقعات در ازدواج باید از انعطاف بیشتری برخوردار باشند. بعضی از زوجین حس می کنند که مالک همسر خود هستند و حق دارند آن را کنترل کنند. در بعضی از مواقع افراد فراموش می کنند که انسان موجودی است جاندار و تفاوت هایی با ماشین و شرکت دارد.

نباید فراموش کنیم تا وقتی معتقدیم مالک کسی هستیم از زور گفتن به آن ها و مجبور کردن آن ها برای گردن نهادن به خواسته های خود ابایی نخواهیم داشت.

7- در جست ‌و جوی هدف و معنای زندگی باشید.

خداوند ما را با یک میل شدید نسبت به یافتن مفهوم و معنای زندگی آفریده است. سعی کنید یاد بگیرید که چگونه شوهرتان را در این زمینه تشویق کنید. او را متقاعد کنید که پیوندی که بین شما و اوست بسیار مقدس و پاک است و وسیله‌ای است برای به کمال رساندن هر دوی شما.

جریحه دار کردن غرور یک مرد برای او خیلی گران تمام می شود و امکان دارد

در زندگی زناشویی تأثیر نامطلوب دائمی بگذارد
8- سپاسگزاری و قدردانی همسرتان را بپذیرید.

بسیاری از زن ها اعتنایی به تحسین ‌های صادقانه همسران شان نمی‌ کنند. به خاطر داشته باشید که ابراز کلمات مثبت از طرف شما همسرتان را تشویق می ‌کند تا بیشتر از شما قدردانی کند.

9- حامی و پشتیبان باشید.

شما و همسرتان شرکتی مادام‌العمر را تاسیس کرده‌اید. بنابراین وقتی شوهرتان با مشکلی رو به ‌رو است آن مشکل، مشکل شما نیز هست. همسر شما نباید در هنگام رویارویی با مشکلات احساس تنهایی کند. طوری رفتار کنید که همسرتان شما را تکیه‌گاه و به اصطلاح مایه پشتگرمی خود بداند.

10- به وظایف زناشویی خود به بهترین نحو عمل کنید.

صمیمیت فیزیکی نقش دماسنج روابط شما را ایفا می‌کند. بکوشید به بهترین شیوه در ارضای این صمیمیت قدم بردارید. روابط جنسی یکی از مهم ‌ترین نیازهای انسجام زندگی زناشویی است. متأسفانه شکایت‌ های متعددی از نداشتن و یا ارضا نشدن این رابطه گزارش می‌شود. اگر شما نیز جزو این گروه هستید، می‌توانید با مراجعه به یک روانشناس مشکل خود را حل کنید.

تبیان

به این پست چند ستاره میدهید ؟ رای بدید
[کل: 0 میانگین: 0]
  • 3 آوریل 2011
مطالب مشابه
دیدگاه بگذارید 0