پس از این رمان عاشقانه، عاشقانه‌ترین جمله به «وینی پو»، خرس کارتونی معروف، نسبت داده شد: «اگر تو 100 سال عمر کردی، امیدوارم من 100 سال منهای یک روز زنده بمانم تا مجبور نباشم بدون تو زندگی کنم.»

رمان «بلندی‌های بادگیر» نوشته «امیلی برونته» به عنوان عاشقانه‌ترین کتاب ادبیات انگلیسی معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویتر، انگلیسی‌ها طی یک نظرسنجی یک خط از رمان معروف «بلندی‌های بادگیر»، اثر «امیلی برونته» نویسنده قرن نوزدهمی انگلیس، را به عنوان رمانیتک‌ترین جمله در ادبیات انگلیسی انتخاب کردند.

طبق آمار حاصل از این نظرسنجی که 2000 بزرگسال در آن شرکت داشتند، 20 درصد شرکت‌کنندگان جمله «روح ما از هرچه تشکیل شده باشد، مال من و او از یک جنس است» را انتخاب کردند و با این آراء، کتاب «بلندی‌های بادگیر» لقب عاشقانه‌ترین کتاب ادبیات انگلیسی را کسب کرد.

بقیه در ادامه ی مطلب

پس از این رمان عاشقانه، عاشقانه‌ترین جمله به «وینی پو»، خرس کارتونی معروف، نسبت داده شد: «اگر تو 100 سال عمر کردی، امیدوارم من 100 سال منهای یک روز زنده بمانم تا مجبور نباشم بدون تو زندگی کنم.»

جمله‌ای از مشهورترین تراژدی «ویلیام شکسپیر» هم مقام سوم را در این نظر‌سنجی کسب کرد. این جمله بخشی از نمایشنامه «رومئو و ژولیت» است: «آرام‌باش! این چه نوری است که از آن پنجره می‌تابد؟ آنجا مشرق است و ژولیت خورشید تابان».

در کل این شرکت‌کنندگان عاشقانه‌ترین عبارات را انتخاب کردند که به ترتیب عبارت‌اند از:

* «او برای من شمال بود، جنوب بود، شرق و غرب من بود. هفته‌ کاری و فراغت آخر هفته من؛ ظهر و نیمه‌شب، حرف و آهنگ من بود. فکر می‌کردم عشق تا ابد بپاید، اما اشتباه می‌کردم.» _ «دبلیو. اچ . اودن»

* «وقتی می‌فهمی عاشق شدی که دوست نداری بخوابی، چون واقعیت شیرین‌تر از رویاهایت شده.» _«دکتر سوس»

* «عاشقی یک دیوانگی موقتی است. مثل یک زلزله طغیان می‌کند و سپس فرو می‌نشیند و وقتی فروکش کرد، تو باید یک تصمیم بگیری. باید ببینی آیا ریشه‌هایت آنچنان به هم تنیده شده که جدا کردنشان قابل تصور نیست یا نه». _‌ از فیلم «کاپیتان کورلیست ماندولین»

* «با من پیرشو! بهترین اتفاق هنوز نیفتاده» _‌ «رابرت براونینگ»

* «همان‌طور که می‌بینی، من هر روز تو را بیشتر از دیروز دوست دارم، امروز بیش از دیروز و کمتر از فردا» _ «روزاموند جرالد»

* «دیدن او به معنای عاشق او شدن است، تنها عاشق او بودن، و تا ابد عاشقش‌بودن» _ «رابرت برنز»

به این پست چند ستاره میدهید ؟ رای بدید
[کل: 0 میانگین: 0]
موضوع: داستان
  • 3 آوریل 2011
مطالب مشابه
دیدگاه بگذارید 0