در بیمارستانی دو مرد در یک اتاق بستری بودند.  مرد کنار پنجره به خاطر بیماری ریوی بعد از ظهرها یک ساعت رو تخت می نشست تا مایعات داخل ریه اش خارج شود . اما دومی باید طاق باز می خوابید و اجازه نشستن نداشت . آن دو ساعتها در مورد همسر ، خانواده‪هایشان ، شغل ، تفریحات و خاطرات دوران سربازی صحبت می کردند . بعد از ظهرها مرد اول رو  تخت می نشست  و روی خود را به پنجره می کرد و هر آنچه را که می دید برای دیگری توصیف می کرد . در آن حال بیمار دوم چشمان خود را می بست و تمام جزئیات دنیای بیرون را پیش روی خود مجسم می کرد.

او با این کار جان تازه ای می گرفت ، چرا که دنیای بی روح و کسالت بار او با تکاپو و شور و نشاط فضای بیرون پنجره رنگ زندگی می گرفت.

27716617770665616928 - امید ...

 

در یک بعد از ظهر گرم ، مرد کنار پنجره از رژه ای بزرگ در خیابان خبر داد . با وجود این که مرد دوم صدایی نمی شنید ، با بستن چشمانش تمام صحنه را آن گونه که هم اتاقیش وصف می کرد پیش رو مجسم می نمود.

روزها و هفته ها به همین صورت سپری شد . یک روز صبح وقتی پرستار به اتاق آمد ، با پیکر بی جان مرد کنار پنجره که با آرامش به خواب ابدی فرو رفته بود روبرو شد.

پس از آنکه جسد را به خارج از اتاق منتقل کردند مرد دوم درخواست کرد که تخت او را به کنار پنجره منتقل کنند . به محض اینکه کنار پنجره قرار گرفت ، با شوق فراوان به بیرون نگاه کرد ، اما…

تنها چیزی که دید دیواری بلند و سیمانی بود.

با تعجب به پرستار گفت : جلوی این پنجره که دیواره !!! چرا او منظره بیرون را آن قدر زیبا  وصف می کرد؟

پرستار گفت : او که نابینا بود ، او حتی نمی توانست این دیوار سیمانی بلند را ببیند . شاید فقط خواسته تو را به زندگی امیدوار کند .

بالاترین لذت در زندگی اینست که علیرغم مشکلات خودتان ، سعی کنید دیگران را شاد کنید.

شادی اگر تقسیم شود دوبرابر می شود…

اگر می خواهید خود را ثروتمند احساس کنید ، کافیست تمام نعمتهایتان را که با پول نمی توان خرید ، بشمارید . زمان حال یک هدیه است . پس قدر این هدیه را بدانید.

انسانها سخنان شما را فراموش می کنند.

انسانها عمل شما را فراموش می کنند .

اما آنها هیچگاه فراموش نمی کنند که شما چه احساسی را برایشان به وجود آورده اید.
به یاد داشته باشید : زندگی شمارش نفس های ما نیست ، بلکه شمارش لحظاتی است که این  نفس ها را می سازند …

به این پست چند ستاره میدهید ؟ رای بدید
[کل: 0 میانگین: 0]
  • 23 آوریل 2011
مطالب مشابه
دیدگاه بگذارید 1

  • آواتار کاربر morteza
    mortezaمهمان
    2011-04-25

    دمت گرم ایول

    پاسخ