در دنیای مدرن امروز استفاده از مبل‌ها در دکوراسیون داخلی منازل تأثیر بسیار زیادی در میزان آراستگی و زیبا به نظر رسیدن آن دارد. اما یک‌لحظه تصور کنید که مبل‌ها پر از آلودگی و لکه باشند؛ بله در این صورت کل زیبایی دکوراسیون منزل شما از بین خواهد رفت. اکثر خانم‌های خانه‌دار به دلیل آن که از روش‌های مبل‌شویی آگاه نیستند این کار را بسیار مشکل و طاقت‌فرسا می‌دانند. یکی از روش‌های رایج شستشوی مبل، سپردن مبل‌هایتان به یک قالیشویی خوب است. اما ما سعی داریم در این مقاله به شما روش‌های مختلف شستشوی مبل در منزل را آموزش دهیم.

شستشوی مبل نیازمند رعایت اصولی است که اگر رعایت نشوند که اگر این اصول را رعایت نکنید و کار مبل‌شویی را به طور صحیح انجام ندهید، به پارچه مبل آسیب وارد خواهید کرد؛ بنابراین لازم است تا روش‌های صحیح شستن مبل در منزل را بیاموزید. شستشوی مبل و داشتن مبل‌های تمیز و عاری از لک سبب درخشش فضای محیط و افزایش طول عمر مبل‌ها نیز می‌شود. در این مقاله قصد داریم روش‌های مختلف مبل‌شویی در منزل را به‌تفصیل برای شما عزیزان شرح دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید تا تمامی روش‌های شستشوی مبل را بیاموزید.

شستن مبل 450x281 - آموزش شستن مبل در منزل

روش‌های مختلف شستن مبل در منزل

همان‌طور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم برای شستشوی مبل روش‌های مختلف و متعددی وجود دارد. اما قبل از شروع مبل‌شویی با هر روشی لازم است تا یک سری قواعد اصلی و ثابت را رعایت کنید. در این بخش ابتدا به معرفی این اصول پرداخته و سپس به ارائه روش‌های مختلف شستشوی مبل خواهیم پرداخت.

  • گردوخاک را ازروی مبل تمیز کنید
  • روی مبل برس نرم بکشید
  • از پرزگیر برای از برداشتن پرزها روی مبل استفاده کنید.
  • سطوح غیر پارچه‌ای مبل را تمیز کنید.
  • برچسب‌های روی مبل که شامل دستورالعمل مراقبت و شستشوی مبل با شوینده‌های مجاز است را بخوانید.

حال که اصول و قواعد اولیه مبل‌شویی را فراگرفتید نوبت به آموزش بهترین و رایج‌ترین روش‌های شستشوی مبل می‌رسد که در ادامه به تشریح هریک پرداخته شده است.

شستشوی مبل با استفاده از شوینده‌های شیمیایی

یکی از رایج‌ترین و بهترین روش‌های شستشوی مبل، شستشوی آن به‌وسیله شوینده‌های شیمیایی موجود در بازار شامل اسپری‌های شوینده و ضدعفونی مبلمان است. شما می‌توانید به‌آسانی باتوجه‌به جنس پارچه مبلمان خود از شوینده‌های فوق‌العاده‌ای که در بازار وجود دارد استفاده کنید. نکته بسیار مهم دررابطه‌با این شوینده‌ها این است که درعین‌حال که آن‌ها شوینده مخصوص مبلمان هستند اما لازم است تا بلافاصله بعد از ریختن روغن، نوشابه، جوهر یا … برای پاک شدن لکه به وجود آمده استفاده کنید تا اثربخشی بیشتر داشته باشند. زیرا تجربه نشان داده که این شوینده‌ها قدرت پاک‌کردن لکه‌های قدیمی را ندارند و برای شستشوی کامل مبلمان آن‌قدرها نیز مؤثر نیستند، اما برای لکه‌گیری بسیار مناسب هستند.

شستشوی مبل با استفاده از شوینده‌های خانگی

محلول‌های شوینده خانگی بسیار باکیفیت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها به‌راحتی برای شستشوی مبل استفاده کنید. این مواد بسیار عالی و مؤثر شامل پودر جوش شیرین، محلول آب و سرکه سفید، الکل سفید و …. می‌باشد که به سرعتی بالا و به شکلی فوق‌العاده لکه‌های روی مبلمان را پاک می‌کنند. نکته قابل‌توجه در استفاده از این روش این است که نیاز به آب خیلی زیاد نیست اما قبل از استفاده از محلول‌های شوینده خانگی باید گردوغبار موجود روی سطح مبلمان و پرز و موهای آن را بگیرید.

شستشوی مبل با استفاده از بخارشوی

اگر به دنبال روشی ساده برای مبل‌شویی هستید ما به شما شستشوی مبل با استفاده از بخارشوی را توصیه می‌کنیم. با استفاده از بخارشوهای خانگی می‌توانید به‌سادگی و به‌سرعت پارچه‌های مبل خود را تمیز کنید. تنها کافی است دستگاه بخارشوی را به برق بزنید تا آب درون آن داغ شود. سپس لازم است سطح مبل را غبارروبی کرده و با دستگاه مخصوص مو و پرزهای موجود روی آن را بردارید. سپس با استفاده از بخارشوی همه قسمت‌های پارچه‌ای مبلمان را تمیز و ضدعفونی کنید. به‌این‌ترتیب بسیاری از مواد آلرژی‌زا و میکروب‌ها هم از بین خواهد رفت.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا مطالب مفیدی را ضمن معرفی روش‌های شستشوی مبل خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم از مطالب گفته شده در این مقاله لذت برده باشید و برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد. همچنین اگر به دنبال یک قالیشویی خوب برای مبل‌شویی هستید می‌توانید با تلفن قالیشویی ما تماس گرفته و از خدمات ما لذت ببرید.

به این پست چند ستاره میدهید ؟ رای بدید
[کل: 2 میانگین: 5]
موضوع: عمومی
  • 22 آوریل 2021
مطالب مشابه
دیدگاه بگذارید 0