انزال زودرس جایی است که مرد در حین رابطه جنسی، خیلی سریع به انزال می رسد. این یک مشکل رایج در مردان است. مطالعه ای که روی 500 زوج انجام شد نشان داد که میانگین زمان انزال حدود 5 دقیقه و نیم پس از شروع رابطه جنسی است. این زمان برای مردانی که دارای رابطه جنسی معمول هستند، می تواند طولانی تر باشد. از همین روست که روش های مقابله با زودانزالی در مردان، در بسیاری از موارد، مورد بررسی است.

این در حالی است که دستورالعمل های بین المللی، انزال زودرس را به عنوان انزال منظم در عرض 1 دقیقه پس از ورود به شریک زندگی خود تعریف می کند. با این حال، این به شما و شریک زندگیتان بستگی دارد که تصمیم بگیرید آیا از زمان انزال راضی هستید یا خیر. اگر زمان انزال باعث ناراحتی مداوم شما می شود، مشکلی است که می توان برای درمان آن اقدام کرد.

انواع انزال زودرس

2 نوع انزال زودرس وجود دارد:

انزال زودرس اولیه: جایی است که شما همیشه این مشکل را داشته اید.

انزال زودرس ثانویه: که آن را انزال زودرس اکتسابی نیز می نامند و شرایطی است که اخیراً دچار مشکل شده اید.

علل انزال زودرس اولیه به طور معمول، دارای ریشه روانی است. این در حالی است که در زودانزال ثانویه عوامل روانی و فیزیکی می تواند مطرح باشد. دلایل فیزیکی را می توان مصرف بیش از حد الکل و یا ملتهب شدن غده پروستات بر شمرد.

اگر انزال زودرس شما ناشی از یک وضعیت جسمانی است، درمان بیماری زمینه ای، می تواند کمک کند. پزشک، در چنین شرایطی، روش های مختلفی را برای مقابله با این وضعیت، پیشنهاد می دهد. درمان انزال زودرس ناشی از عوامل روانی، به طور معمول، چالش برانگیزتر است. اما اکثر مردانی که به درمان ادامه می دهند، مشکل را حل می کنند.

D8B2D988D8AF D8A7D986D8B2D8A7D984DB8C2 - بررسی روش های مقابله با زودانزالی در مردان

تکنیک های مقابله با زودانزالی

همچنین ممکن است تکنیک هایی به شما نشان داده شود که می تواند به شما کمک کند. در ادامه 10 روش از روش های مقابله با زودانزالی در مردان را برای شما ارائه می دهیم:

  1. اولی را نادیده بگیرید.

این یکی از ساده ترین راه ها برای مقابله با PE است. فقط اجازه دهید اوج شما اتفاق بیفتد، با همسرتان بخندید و برای دور دوم آماده شوید. به هر حال اکثر مردم چندان اهمیتی نمی دهند. هر مردی قبل از اینکه بتواند دوباره تمام کند، یک دوره کامل نشده دارد، اما این فرصتی عالی برای تمرکز بر تجربه همسرتان است. هنگامی که برای یک حرکت دیگر آماده شدید، مدت زیادی طول می کشد تا دوباره به اوج برسید.

بهترین بخش در مورد این رویکرد این است که هیچ اضطرابی وجود ندارد. هیچ مانعی برای فشار دادن عضلات یا استفاده از کاندوم یا کرم وجود ندارد. از رابطه جنسی حداکثر لذت را می برید. برداشتن فشار از موقعیت ممکن است همان چیزی باشد که برای جلوگیری از اولین ارگاسم به آن نیاز دارید.

  1. از تکنیک Stop-Start استفاده کنید.

به این روش لبه زدن نیز می گویند. زمانی است که رابطه جنسی دارید، زمانی که به ارگاسم نزدیک می شوید، آن را متوقف کنید و برای مدتی خنک شوید. شما می توانید در این مدت به فعالیت های دیگری نیز بپردازید، اما در مقابل هر گونه احساسی که در آلت تناسلی خود دارید، مقاومت کنید. این فرصت خوبی است تا کمی روی شریک زندگی خود تمرکز کنید.

این تکنیک یک راه عالی برای گسترش رابطه جنسی بوده و اطمینان از اینکه شریک زندگی شما نیز تجربه رضایت بخشی دارد، را فراهم می کند. اما همچنین راهی برای روش های مقابله با زودانزالی در مردان است. با گذشت زمان در جلوگیری از انزال بهتر خواهید شد.

  1. تمرینات لگن را انجام دهید.

تقویت عضلات لگن، می تواند تأثیر شگفت انگیزی بر توانایی شما جهت جلوگیری از اوج داشته باشد. یک مطالعه پیشرفت ‌های درمانی در اورولوژی، نشان داده است که عضلات قوی می‌ توانند توانایی شما در به تاخیر انداختن ارگاسم را بهبود بخشند، حتی زمانی که گروه عضلانی را فعال نکنید.

عضلات لگن همان هایی هستند که از آنها برای جلوگیری از ادرار کردن یا دفع گاز استفاده می کنید. می توانید آنها را با فشردن و نگه داشتن سه ثانیه تقویت کنید. این کار را ده بار انجام دهید، سپس کمی استراحت کنید. این روتین را سه بار در روز انجام دهید. به تدریج مدت نگه داشتن را افزایش دهید.

استفاده از تمرینات بدنی مناسب

  1. از کاندوم استفاده کنید.

کاندوم برای برخی از مردان سخت است، زیرا حساسیت را محدود می کند. اما این در واقع یک امتیاز برای افرادی است که با انزال زودرس دست و پنجه نرم می کنند. استفاده از کاندوم، می تواند تجربه را به اندازه کافی سبک کند تا قبل از اتمام کار، مدت بیشتری دوام بیاورید.

در واقع، برخی از برندهای کاندوم، نسخه ‌های ویژه ‌ای برای کنترل اوج تولید می‌ کنند. این کاندوم ها از مواد ضخیم تر ساخته شده اند یا حاوی مواد بی حس کننده در داخل هستند تا حساسیت را محدود کنند.

  1. مکث داشته باشید.

یکی از راه‌های جلوگیری از انزال زودرس این است که قبل از اتمام کار، خود را از نظر فیزیکی متوقف کنید. هنگامی که میل به انزال دارید، رابطه جنسی را متوقف کنید و انتهای آلت تناسلی خود را درست زیر سر فشار دهید. چند ثانیه نگه دارید تا بدن شما دیگر نخواهد تا به اوج برسد. شما (یا شریک زندگیتان) می توانید این کار را تا آنجا که لازم است تکرار کنید.

  1. از اسپری بی حس کننده استفاده نمایید.

اسپری های بی حس کننده موضعی مانند اسپری تاخیری ویگا می توانند آلت تناسلی شما را حساس کنند. در طول رابطه جنسی احساس کمتری خواهید داشت که سرعت رسیدن به خط پایان را به تاخیر می اندازد. ده تا پانزده دقیقه قبل از رابطه جنسی از آن استفاده کنید.

تاثیر استفاده از کاندوم در مقابله با زودانزالی

  1. از یک قرص تاخیری مناسب استفاده کنید.

بهتر است در کنار تمامی روش های دیگر برای نتیجه گیری سریع تر ، اقدام به خرید قرص تاخیری نموده و قبل از رابطه استفاده نمایید. داروهایی مانند قرص وگادول برای این مرحله می تواند مناسب باشد. همچنین در صورتی که زودانزالی در مراحل شدید باشد؛ داروهای قوی تر مانند قرص تاخیری مکس من دوقلو نیز می تواند مورد توجه باشند.

  1. مکمل های روی مصرف کنید.

برخی تحقیقات وجود دارد که ارتباط بین کمبود روی و اختلال عملکرد جنسی در مردان را نشان می دهد. روی باعث افزایش سطح تستوسترون می شود. حدود 11 میلی گرم روی در روز مصرف کنید، اما نه بیشتر. مصرف بیش از حد روی می تواند باعث تهوع، استفراغ، اسهال و آسیب کلیه و معده شود. روی فواید زیادی برای مردان دارد، بنابراین باید بخشی از رژیم روزانه شما باشد.

  1. با یک درمانگر جنسی ملاقات کنید.

برای بسیاری از مردان، PE یک مسئله روانی است که از ناراحتی زناشویی یا رابطه با همسر، آسیب یا محیط های خاص دوران کودکی ناشی می شود. مسائل روانشناختی، باید درمان شوند، بنابراین ممکن است مراجعه به یک درمانگر مفید باشد.

یک روانشناس به شما کمک می کند تا مشکلات خود را حل کرده و مراحل افزایش تحریک جنسی را به شما ارائه دهد. اگر شریک زندگی شما مایل است در درمان به شما کمک کند، شکست دادن این مشکل روانی نباید خیلی طول بکشد.

  1. یک مداخله پزشکی را امتحان کنید.

اگر نمی توانید به تنهایی با مشکل کنار بیایید، با یک پزشک در مورد درمان پزشکی صحبت کنید. کرم ها و اسپری های مختلفی وجود دارد که ممکن است کمک کننده باشد. پزشک شما حتی ممکن است یک SSRI با دوز پایین تجویز کند که می تواند رسیدن به ارگاسم را دشوارتر کند.

 

به این پست چند ستاره میدهید ؟ رای بدید
[کل: 1 میانگین: 5]
  • 4 جولای 2022
مطالب مشابه
دیدگاه بگذارید 0